• OMX Baltic−0,55%260,56
  • OMX Riga−0,97%883,73
  • OMX Tallinn−0,19%1 681,27
  • OMX Vilnius0,15%1 003,86
  • S&P 5000,25%5 732,93
  • DOW 300,2%42 208,22
  • Nasdaq 0,56%18 074,52
  • FTSE 100−0,03%8 280,06
  • Nikkei 225−0,19%37 870,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,88
  • OMX Baltic−0,55%260,56
  • OMX Riga−0,97%883,73
  • OMX Tallinn−0,19%1 681,27
  • OMX Vilnius0,15%1 003,86
  • S&P 5000,25%5 732,93
  • DOW 300,2%42 208,22
  • Nasdaq 0,56%18 074,52
  • FTSE 100−0,03%8 280,06
  • Nikkei 225−0,19%37 870,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,88
  • 30.04.15, 16:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Baltika kahjum 1,1 miljonit

Baltika lõpetas esimese kvartali 1,13 miljoni euro suuruse puhaskahjumiga, vähendades kahjumit võrreldes eelmise aasta sama perioodiga üle kahe korra. Eelmise aasta sama perioodi kahjum oli 2,48 miljonit eurot.
Läinud kvartalis sulges Baltika mitu Montoni kauplust.
  • Läinud kvartalis sulges Baltika mitu Montoni kauplust. Foto: Raul Mee
Baltika esimese kvartali müügitulu oli 12,32 miljonit eurot, suurendes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 1%, seisab äsja saadetud pressiteates. Tugevalt kasvas hulgi- ja frantsiisimüük (+69%). E-poe müük kasvas üle kolme korra ehk 245%. Jaemüügi tulemus jäi esimeses kvartalis, eelkõige Venemaa turu mõjutuse tõttu, nõrgaks, kahanedes 6% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.
Ettevõtte juhatuse teatel oli Baltikumile esimene kvartal väljakutse ning jaemüük ületas eelmise aasta esimese kvartali tulemust 1% võrra, kuna eelmise aasta baasperioodi müük oli viimase viie aasta suuremaid. Sealjuures olid riigiti tulemused erinevad: kui Läti näitas 5% müügikasvu, siis Leedus ja Eestis müük kahanes 1% võrra.
Muret teeb idaturistide arv
Pressiteates nenditi, et kõigis Balti riikides vähenes välisturistide arv ida suunalt, samuti nende ostumaht. Leedu jaemüüki mõjutas aasta kahel esimesel kuul eurole ülemineku järgne tarbijate ebakindlus kulutuste osas. Kuude lõikes mõjutas ettevõtte juhatuse teatel esimese kvartali müügitulemust enim nõrk jaanuar, kus eelmise hooaja kaupade realiseerimine toimus eeldatust suurema allhindlusega ning väiksemas mahus. „Kvartali jooksul oli trend tõusev - märtsi müügitulemused vastasid juba ootustele,“ märgiti teates.
Samas toodi välja, et Venemaa ebakindel majandus, nõrgenenud rubla ja tõusnud hinnad vähendavad jätkuvalt tarbija kindlustunnet ning pidurdavad rõivakaubanduse arenguid. Vaatamata keerulisele olukorrale vähenes kohalikus valuutas esimese kvartali jaemüügi tulu 11%, samas jaemüügi efektiivsus kasvas 8%. Poodide keskmine müügipind vähenes 18%.
Tulenevalt eelnevast ning rubla kursi nõrgenemisest jaemüügi tulu Venemaal eurodes vähenes esimeses kvartalis 40%. „Kokkuvõttes Venemaa esimese kvartali tulemus kulude optimeerimise ja kahjumlike poodide sulgemise tagajärjel siiski paranes,“ seisis pressiteates.
Venemaal suleti poode
Esimeses kvartalis jätkas Baltika Venemaa jaeturu optimeerimist. Suleti Monton ja Mosaic poed Novosibirskis, Monton pood Nizni Novgorodis ning outlet pood Peterburis. Märtsis avati Eestis uus Ivo Nikkolo pood Tartus Tasku Kaubanduskeskuses. Tegemist on Ivo Nikkolo esimese esinduskauplusega Tartus. Baltika frantsiisipoode avati jaanuaris kolm: frantsiisipartner Gold Button avas outlet poe Venemaal Moskvas ning Mirworld avas Baltman ja Bastion esinduspoed Hispaanias Tenerifel.
Ettevõtte brutokasumi marginaal oli esimeses kvartalis 44,5% ehk 4,1 protsendipunkti madalam kui eelmise aasta samal perioodil. Marginaali languse üheks põhjuseks toodi madalama marginaaliga hulgi- ja frantsiisikanali müügi osakaalu kasv 8%-lt 13%-le, lisaks avaldab juhatuse kinnitusel tugevat survet USA dollari tugevnemise tõttu tõusnud kauba sisseostuhind ning nõrgenenud Venemaa rubla. Venemaa jaemüügi brutomarginaal vähenes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 9,1 protsendipunkti võrra.
Samas toonitati, et kasumlikkuse parandamiseks jätkab Baltika tugevat kontrolli peaettevõtte tegevuskulude üle. Tegevuskulude suhe müügituludesse vähenes esimeses kvartalis 2 protsendipunkti ehk 182 tuhande euro võrra. „Lisaks jätkub kaubavarude üldise taseme vähendamine ja varude kasutamise efektiivsuse parandamine. Tootedivisjonis viiakse läbi restruktureerimine protsessipõhise juhtimise tugevdamiseks.“
Baltika aktsia on aasta algusest Tallinna börsil langenud 11,69%, 0,40 eurole.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.09.24, 14:27
Regiooni suurim jätkusuutlikkuse festival Impact Day toob kohale tõelised tipptegijad
10.-12. oktoobrini leiab Tallinnas asuvas Põhjala tehases juba kolmandat korda aset jätkusuutlikkuse festival Impact Day, mis toob erinevatest maailma paikadest kohale oma valdkonna tõelised tipud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele